Hogyan tegyél szert ismertségre gamerként?

mobile-gamer-1

Egy évtizeddel ezelőtt gamernek lenni még igazán ritka dolog volt, kevesen voltak azok akik rendszeresen, hivatásszerűen űztek valamilyen e-sportot. Manapság viszont már számtalan játék, számtalan ligájában mérhetik össze magukat a gamerek a világ minden pontjáról.

 

Egy évtizeddel ezelőtt gamernek lenni még igazán ritka dolog volt, kevesen voltak azok akik rendszeresen, hivatásszerűen űztek valamilyen e-sportot. Manapság viszont már számtalan játék, számtalan ligájában mérhetik össze magukat a gamerek a világ minden pontjáról.

Néhány év alatt odáig jutottunk, hogy már nem elég az ha valaki kiváló játékos. Egész PR csapatok dolgoznak a csapatok és gamerek mögött. Nem egyszerű eljutni az első szponzorációig, úgy hogy nem foglalkozunk a webes, közösségi médiás megjelenésünkkel.

Nagyban növelhetjük az esélyét annak, hogy felfigyeljenek ránk gamerként, ha aktívan teszünk azért, hogy minél több felületen láthatóak legyünk. Ebben a bejegyzésben néhány tippet adok ezzel kapcsolatban.

A közösségi médiás jelenlét kiemelten fontos gamerek számára

Az első és legegyszerűbb módja annak, hogy nagyobb tömegek elé kerüljünk az, ha készítünk egy-egy profilt a népszerűbb közösségi média felületeken. Lehet ez Instagram, Tiktok, Discord, vagy bármilyen más platform. A lényeg, hogy olyan felületet válassz ahol rendszeresen tudsz kommunikálni.

Ha inkább fotókat osztanál meg akkor az Insta lehet jó választás, ha szeretsz videókat készíteni, akkor értelemszerűen a Tiktok, a Youtube, vagy épp valamelyik streaming platform lehet jó választás.

További marketing eszközök

A közösségi médián kívül rengeteg online marketing eszköz áll rendelkezésünkre. A teljesség igénye nélkül ezek közül mutatok most be néhányat.

Facebook hirdetések: A Facebook a választott platformod, akkor jóval nagyobb tömegek elé juthatsz, ha nem csak egyszerűen posztolsz. A bejegyzéseid néhány ezer forinttal megtámogatni nagyobb csoportok elé kerülhetsz igazán könnyedén. Így azok is felfedezhetnek, akik egyébként érdeklődnek a gaming iránt, de máshogy nem találkoztak volna veled.

Instagram hirdetések: Ugyanez igaz az Instagramra is. Egy jóval vizuálisabb platformról van szó, így képi és videós tartalmakkal itt organikusan is gyorsabban fogsz nőni. De itt is cheat kódként működik az, ha áldozol egy keveset a posztok népszerűsítésére.

Online PR: Az online PR legfőbb célja, hogy online publikációk megemlítsenek minket. Ilyenek lehetnek a tematikus gaming csatornák, vagy weblapok. Ezért aktívan tehetünk azzal, ha megkeressük ezen publikációk szerzőit, szerkesztőit. Sokan már csak a tartalomért cserébe bevágják az általad küldött tartalmat a videóikba.

A saját weboldal megkerülhetetlen

Nagy előnyre tehetsz szert azzal, ha saját weboldallal rendelkezel, hiszen bárkit ide tudsz irányítani aki érdeklődik irántad.

Egy olyan központi felületről beszélünk, amit úgy módosítasz ahogyan csak szeretnéd. Feltöltheted a legújabb videóid, értesítheted a követőid a legújabb streamekről, eseményekről, megjelenítheted a közösségi médiás elérhetőségeid, vagy akár értékesítheted a merch termékeid.

Éppen ezért érdemes egyébként WordPress-re alapozni a weboldalad, hiszen így mindezt megvalósíthatod anélkül, hogy fejlesztői munkadíjat kellene érte fizetned.

Remélem hasznos volt számodra ez a kis útmutató. Láthatod, hogy számos eszköz áll rendelkezésedre ahhoz, hogy növeld az ismertséged az online térben és egy-egy potenciális szponzor, vagy csapat felfigyeljen rád.

Vélemény, hozzászólás?

Neked ajánljuk